Sunday, May 24, 2009

Hari Sukan & Perasmian Dewan Sukan SCA

Pada hari Jumaat 22hb Mei 2009, Tadika SCA iaitu tadika tempat Aleyah belajar mengadakan hari sukan dan perasmian dewan sukan. Kebanyakkan ibubapa memberikan respon yang amat baik kepada hari tersebut di mana mengikut kiraan saya lebih separuh ibubapa kepada pelajar tadika tersebut menghadirkan diri di tambah lagi kehadiran saudara mara mereka serta tetamu jemputan pihak tadika, hal tersebut menyebabkan jalan menuju ke SCA sesak teruk dan amat payah untuk mendapatkan tempat letak kereta, mujurlah saya, mama dan Aleyah sampai awal 15 minit sebelum upacara dimulakan.

Gambar di atas adalah semasa para pelajar tadika melakukan perbarisan sebelum perasmian sukan tersebut.

Aleyah menyertai pertunjukan tarian serta dua acara sukan iaitu dengan mewakili kelas D1 (Pasukan Matahari) dan acara dengan ibubapa bagi kumpulan umur 4 tahun, tetapi pasukan Matahari gagal menjadi juara cuma mendapat tempat kedua (Hanya tempat pertama yang mendapat pingat). Bagi acara ibubapa saya dengan Aleyah hanya mendapat tempat ketiga biarpun mendahului sejak dari awal hingga ke akhir. Kekalahan kami disebabkan unsur kelemahan penganjur membiarkan peserta lain mengisi air ke dalam botol air mineral biarpun loceng penamat telah dibunyikan. Semasa saya berlari untuk mendapatkan air (pergi & balik lebih kurang 40 meter) untuk diserahkan kepada Aleyah saya meninggalkan peserta yang paling hampir dengan kedudukan saya kira-kira 15 meter dan pada masa itu baru saya sedar yang ramai pula para ibubapa yang mengenali saya kerana saya dapat mendengar nama saya di laung-laungkan oleh para penonton (kira glamor juga bah hahaaa).


Ramai ibubapa memberikan komen bahawa saya dan Aleyah yang patut memenangi acara itu dan kekalahan kami disebabkan kerana kami terlalu mengikut peraturan tapi saya katakan biarlah sebab penyertaan saya adalah semata-mata untuk memberikan sokongan kepada pihak tadika serta bergembira dengan anak saya Aleyah. Pasukan ibubapa yang menang pun bersetuju yang saya dan Aleyah yang patut menang dan sanggup tukar balik hadiah tetapi saya katakan bahawa kemenangan bukan segala-galanya tapi keseronokan serta penyertaan itu yang lebih utama (ewah berfalsafah pula hahaaa), tidak tahulah kalau mereka terasa dengan kata-kata saya itu, sebab sebenarnya ada pasukan lain selain dari saya dengan Aleyah yang lebih berhak menang berbanding mereka dan mungkin mereka merasa serba salah sebab ramai yang memerhatikan serta memberikan komen tapi biarlah itu hal mereka sebab siapa suruh menipu kan.

Aleyah menunggu acara antara kelas untuk dijalankan

Aleyah sedang melalui terowong
Aleyah menuju tempat penyerahan getah ke peserta seterusnya
(Semasa ini kelas Aleyah sedang mendahului) - Ada gaya pelari

Pusingan pertama - Sedang mendahului pasukan lain

Pusingan kedua - Mendahului jauh di depan Acara Tamat

Kesimpulannya biarpun kelas Aleyah (kumpulan Matahari) tidak menjadi johan dan kami berdua tidak berjaya memenangi acara jemputan ibubapa dengan anak tetapi kami berdua seronok dan gembira dan itu yang penting kan. Bagi keputusan peperiksaan penggal pertama Aleyah cuma mendapat tempat ke 9 (Top 10 - Ada hadiah juga) dari 27 murid di kelas D1 yang bagi saya satu keputusan yang agak baik kerana pelajar yang mendapat tempat pertama hingga ke lapan semuanya menghadiri kelas tambahan setiap petang berbanding dengan Aleyah dan beza antara Aleyah dengan tempat pertama tidak sampai 15 markah dan Aleyah cuma dipisahkan oleh subjek lukisan.

So guys enjoy the rest of the photos below.




No comments:

Post a Comment